Dagens middag!
PUBLICERAT: 2010-04-28 KLOCKAN: 14:13:27

VÄSTKUSTDRÖM..

Ingredienser

8 st pangasius ryggfiléer, djupfrysta
1 burk kräftstjärtar i lake, ca 250 g avrunnen vikt
1 ask crème bonjour, chalottenlök och gräslök
1 fiskbuljongtärning eller 1 msk hummerfond
½ msk mjöl
1 msk smör
2 ½ dl matlagningsgrädde
1 dl finhackad dill + 1 msk finhackad dill till dekoration
Ca 1 dl av kräftlagen
2 tsk strösocker
1-2 msk flytande margarin
Salt
Svartpeppar

Ugn: 200º

Gör så här

Börja med att tina upp pangasiusfiléerna, lägg dem på hushållspapper så de får rinna av, torka filéerna lätt, salta och peppra, rulla ihop dem, stick en tandpetare i varje rulle så de behåller formen, ställ dem på högkant i en smord ugnsform, pensla med flytande margarin, jämnt över rullarna. Sätt in dem näst längs ner i ugnen i ca 20-25 minuter, tills de känns klara.

Gör såsen under tiden, smält smör i en kastrull, lägg i mjölet och rör om, häll på matlagningsgrädden under fortsatt omrörning, lägg i buljongtärningen, crème bonjour och häll i kräftlagen lite i sänder under omrörning, så att det blir en lagom tjock sås. Lägg i den hackade dillen och strösocker, smaka av, låt såsen småkoka på svag värme i ca 5-10 minuter. Ta kastrullen från plattan och rör ner de avrunna kräftstjärtarna, de får inte koka för då blir de sega.

När fisken känns klar tar man ut den från ugnen och häller såsen på fiskrullarna, strö över 1 msk hackad dill. Serveras med en god hemlagad potatismos eller pasta.

Smaklig måltid!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina heter jag och är 25 år gammal. Jag är mamma till två fina flickor Linnéa & Alice. Jag lever ihop med min stora kärlek Per, vi bor utanför Göteborg "på landet mitt i stan" Partille. Jag är en glad tjej som älskar musik, party, familjelivet, dansband, Spanien & självklart mina vänner. Att blogga har blivit en del av min vardag. Jag bloggar om allt från familjeliv till fest. Jalla Jalla hoppas ni gillar min blogg fralla!

Kontakt: [email protected]

RSS 2.0