Recpet Musslor
PUBLICERAT: 2010-02-26 KLOCKAN: 09:14:19

Ta en stor kastrull och ställ den på spisen på ganska hög värme (5). Ha i en stor klick smör och låt det smälta och bubbla. Hacka en färsk chili, en gul lök och 3-4 vitlökar och kasta i alltsamman i kastrullen. Låt puttra ihop.

Skrubba musslorna så mycket du orkar. Men om du köper dem i en lite finare färskdisk är de ofta skrubbade och då behöver du bara skölja dem i iskallt vatten. Se till att de inte öppnar sig. Kasta de som öppnat sig.

Kasta ner alla musslor i kastrullen (tills den är nästan full). Sätt på lock.

Musslorna kommer nu att öppna sig ganska omgående och det är bra!

Häll i vitt vin, matlagningsgrädde och lite vatten efter smak. Såsen blir väldigt god så jag brukar köra på ganska mycket av vätskan. Ta två stora skedar och rör om alltsamman.

Voila! Lycka till!

 

Detta ska jag göra ikväll!

(Kopierade receptet ifrån Katrin. Z blogg..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina heter jag och är 25 år gammal. Jag är mamma till två fina flickor Linnéa & Alice. Jag lever ihop med min stora kärlek Per, vi bor utanför Göteborg "på landet mitt i stan" Partille. Jag är en glad tjej som älskar musik, party, familjelivet, dansband, Spanien & självklart mina vänner. Att blogga har blivit en del av min vardag. Jag bloggar om allt från familjeliv till fest. Jalla Jalla hoppas ni gillar min blogg fralla!

Kontakt: [email protected]

RSS 2.0