Recept.
PUBLICERAT: 2011-03-03 KLOCKAN: 09:49:00

Mörk kladdkaka med toblerone..♥




4 ägg
6 dl strösocker (jag minskade något)
2 tsk vaniljsocker
8 msk kakao
3 dl vetemjöl
200 gram smält smör
ca 150 gram Toblerone

Rör alla ingredienser och sist det smälta smöret. Häll i en form med löstagbar botten , grädda i mitten av ugnen 175 grader ca 25 minuter. PASSA kladdkakan…. den måste vara kladdig! Låt gärna stå minst en timme innan servering. Ta gärna lite mörk ckoklad med hög kakaohalt, eftersom tobleronen är söt blir det extra gott.
Servera med lättvispad grädde!

(Detta recept hittade jag på Johanna Toftbys blogg, denna måste jag göra!)


Kommentarer
Kommentaren skickades av: lisette

varsågod :)

Kommenterat 2011-03-03 / 10:47:13
URL: http://lajsette.blogg.se/
Kommentaren skickades av: Petra

Men för faan Carro! Du kan inte göra såhär mot mig!

Kommenterat 2011-03-03 / 19:27:23
URL: http://iconfess.blogg.se/
Kommentaren skickades av: H a c h i ~

Ååh det är så himla gott! >w< <33



sv: tack, detsamma! :)

Kommenterat 2011-03-04 / 07:19:43
URL: http://hachi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina heter jag och är 25 år gammal. Jag är mamma till två fina flickor Linnéa & Alice. Jag lever ihop med min stora kärlek Per, vi bor utanför Göteborg "på landet mitt i stan" Partille. Jag är en glad tjej som älskar musik, party, familjelivet, dansband, Spanien & självklart mina vänner. Att blogga har blivit en del av min vardag. Jag bloggar om allt från familjeliv till fest. Jalla Jalla hoppas ni gillar min blogg fralla!

Kontakt: [email protected]

RSS 2.0